צמיגים

Published by

מחקר בארה"ב אחד מתוך 20 תאונות נגרמות בשל צמיגים לקויים ,מפני שלא רק שהנהגים לא מודעים לתפקידו של הצמיג ואיך מזהים צמיג פגום ויותר מזה מזניחים את הטיפול בצמיג, אלא גם תחת תנאי נהיגה אידאלים על צמיג לקוי, לא ברורה להם מידת הקושי לשמור יציבות, לבצע תמרוני חירום או לבלום, ועל אחת כמה וכמה כשמזג האוויר סוער. צד נוסף לסכנות נובע מבלאי חמור או בליטות בצמיג שעלולות לגרום להתפוצצות. "ישנם מי שפשוט מעלימים עין , כנראה מעצלנות, וחושבים שיהיה בסדר. עד שקורה אסון".

 

מה אנחנו חייבים לדעת על צמיג מאמר ראשון על צמיגים

 

 

 

תפקידו

  1. להצמיד את הרכב לכביש.
  2. חולית הקישור של הרכב לכביש.                                            
  3. לבודד ולרסן את תנודות המכונית.
  4. להקטין התנגדות לגלגול.

 

 

 

 

 

 

השפעות מבנה הצמיג על התנהגות הרכב

התכונה החשובה ביותר בצמיג היא קשיחות הצד. כושר הצמיג לפתח כוחות צד תלוי במבנהו, במידותיו ובלחץ האוויר.

ככל שקשיחות הצד בצמיגים טובה הרכב יציב יותר.

   מהווים יחידה אחת

 

 

הצמיג בנוי משלושה חלקים המהווים יחידה אחת

 

  1. גוף הצמיג:

החלק העיקרי, המאפשר לצמיג לאחסן בתוכו את האוויר הדחוס. הוא בנוי ממספר רבדים של שכבות חוטים.

מספר השכבות קובע את יכולת ההעמסה, גמישות הפעולה ולחץ האוויר. דפנות הצמיג חייבות להיות גמישות, ועם זאת לעמוד בפני שחיקה ממדרכות ופגעי נסיעה נוספים.

 

 

 

  1. סוליית הצמיג :

מיוצרת מתערובת גומי.

היא בעלת התנגדות גבוהה לשחיקה, התנגדות להחלקה צידית, יכולת להעביר את כוחות ההינע וההיגוי ולהיות בעלת כושר היצמדות רב לכביש. חריצי הסוליה ההיקפיים מיועדים לשפר את המגע עם הדרך, לנקז את הרטיבות מהכביש ולהפחית את מרחק הבלימה.

 

 

 

        

  1. עקב הצמיג:

נקודת המגע בין גוף הצמיג לאופן.

הקצוות הפנימיים של הצמיג "יושבים" על האופן  (ג'אנט). חלק זה קשיח, חזק ומלופף בחוטי פלדה. תכונותיו נקבעות לפי סוג הצמיג, הגודל והייעוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דרישות חובה מצמיגים ברכב

 

 

הצמיגים יותאמו לייעוד הרכב, ויהיו בעלי אותו מבנה , מידה

וכושר העמסה כפי שקבע יצרן הרכב.

 

 

 

 

 

 

עובי הפרופיל ו/או עומק החריצים בצמיג, הבא במגע עם הדרך-לא יהיה פחות מ-2 מילימטר

 

 

 

 

 

 

 

לא יורכבו על סרן אחד צמיגים שונים במידה,

 כושר העמסה ומבנה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לחץ אוויר תקין על פי הוראות יצרן

 לחץ האוויר בצמיגים נמוך, הם מתעוותים בצורה משמעותית.

עיוות זה מגביר את ההתנגדות לגלגול וגורם להתחממות.

ירידה של 0.3 בר בלחץ האוויר בצמיג עלולה לגרום להתחממות של 100 מעלות צלסיוס ויותר.

 

 

 

 

 

 

תמיד מומלץ לבדוק צמיגים אחת ל-שלושה חודשים בפנצ'רייה ו/או מוסך מורשי משרד התחבורה

Categorised in:

This post was written by

Comments are closed here.

Call Now Button
נגישות