צמיגים

מחקר בארה"ב מראה שאחד מתוך 20 תאונות נגרמות בשל צמיגים לקויים ,מפני שלא רק שהנהגים לא מודעים לתפקידו של הצמיג ואיך מזהים צמיג פגום ויותר מזה מזניחים את הטיפול בצמיג, אלא גם תחת תנאי נהיגה אידאלים על צמיג לקוי, לא ברורה להם מידת הקושי לשמור יציבות, לבצע תמרוני חירום או לבלום, ועל אחת כמה וכמה כשמזג האוויר סוער. צד נוסף לסכנות נובע מבלאי חמור או בליטות בצמיג שעלולות לגרום להתפוצצות. "ישנם מי שפשוט מעלימים עין , כנראה מעצלנות, וחושבים שיהיה בסדר. עד שקורה אסון".

 

מה אנחנו חייבים לדעת על צמיג מאמר ראשון על צמיגים

 

 

 

תפקידו 

  1. https://www.itire.co.il/files/article/big/1491487515g15HM.jpgלהצמיד את הרכב לכביש.
  2. חולית הקישור של הרכב לכביש.                                                   
  3. לבודד ולרסן את תנודות המכונית.
  4. להקטין התנגדות לגלגול.

 

 

 

 

 

 

השפעות מבנה הצמיג על התנהגות הרכב

התכונה החשובה ביותר בצמיג היא קשיחות הצד. כושר הצמיג לפתח כוחות צד תלוי במבנהו, במידותיו ובלחץ האוויר. 

ככל שקשיחות הצד בצמיגים טובה הרכב יציב יותר.

   מהווים יחידה אחת

 

 

הצמיג בנוי משלושה חלקים המהווים יחידה אחת

 

  1. גוף הצמיג:  

החלק העיקרי, המאפשר לצמיג לאחסן בתוכו את האוויר הדחוס. הוא בנוי ממספר רבדים של שכבות חוטים. 

imageמספר השכבות קובע את יכולת ההעמסה, גמישות הפעולה ולחץ האוויר. דפנות הצמיג חייבות להיות גמישות, ועם זאת לעמוד בפני שחיקה ממדרכות ופגעי נסיעה נוספים.

 

 

 

  1. סוליית הצמיג 

מיוצרת מתערובת גומי. 

imageהיא בעלת התנגדות גבוהה לשחיקה, התנגדות להחלקה צידית, יכולת להעביר את כוחות ההינע וההיגוי ולהיות בעלת כושר היצמדות רב לכביש. חריצי הסוליה ההיקפיים מיועדים לשפר את המגע עם הדרך, לנקז את הרטיבות מהכביש ולהפחית את מרחק הבלימה.

 

 

 

          

  1. imageעקב הצמיג:

 נקודת המגע בין גוף הצמיג לאופן. 

הקצוות הפנימיים של הצמיג "יושבים" על האופן  (ג'אנט). חלק זה קשיח, חזק ומלופף בחוטי פלדה. תכונותיו נקבעות לפי סוג הצמיג, הגודל והייעוד. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דרישות חובה מצמיגים ברכב

 

 

הצמיגים יותאמו לייעוד הרכב, ויהיו בעלי אותו מבנה , מידה 

הוראות כלליותוכושר העמסה כפי שקבע יצרן הרכב. 

 

 

 

 

 

 

כך תבחרו צמיגים: המדריך המלא - זאפעובי הפרופיל ו/או עומק החריצים בצמיג, הבא במגע עם הדרך-לא יהיה פחות מ-2 מילימטר

 

 

 

 

 

 

 

קבוצת כסלו | המפיצה הבלעדית של מותגי צמיגים הבינלאומיים בשוק הישראלילא יורכבו על סרן אחד צמיגים שונים במידה,

 כושר העמסה ומבנה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לחץ אוויר תקין על פי הוראות יצרן

הניצוץ סחר אלקטרוני בעמ - חיישני לחץ אויר "צ"ק" ... לחץ האוויר בצמיגים נמוך, הם מתעוותים בצורה משמעותית. 

עיוות זה מגביר את ההתנגדות לגלגול וגורם להתחממות. 

ירידה של 0.3 בר בלחץ האוויר בצמיג עלולה לגרום להתחממות של 100 מעלות צלסיוס ויותר.

 

 

 

 

 

 

תמיד מומלץ לבדוק צמיגים אחת ל-שלושה חודשים בפנצ'רייה ו/או מוסך מורשי משרד התחבורה


המאמר נכתב על ידי קצין בטיחות בכיר בתעבורה

לקבלת פרטים ויעוץ אנא צרו קשר עם שירות הלקוחות בטלפון 1-700-508-808, או מלאו את הפרטים שלכם באתר ונחזור אליכם בהקדם. תוכלו לקבל פרטים גם באימייל.

הבטיחות שלכם היא המוניטין שלנו!

Categorised in:

This post was written by

Comments are closed here.

Call Now Button
נגישות