צמיגים
מחקרים אחרונים מראים שתאונה אחת מתוך עשרים נגרמת כתוצאה מלקויים במערכת הצמיגים. בדרך כלל נהגים לא מודעים לחשיבות המכרעת של הצמיגים והדרך שבה מזהים פגמים בצמיגים. לפעמים קורה גם שנהגים מודעים למצב הגרוע של הצמיגים והם מזניחים את הטיפול בשל סיבות שונות. צמיג פגום עלול להקשות על שמירת היציבות כאשר שאר תנאי הנהיגה אידאלים, וכאשר מזג האוויר סוער הסכנות כפולות. בנוסף לזה כאשר יש פגמים בצמיגים תמרוני חירום ובלימה מידית עלולים להיות בלתי אפשריים. בדיקה מהירה של הצמיגים עלולה למנוע אסונות כבדים.
מספר נקודות שחשוב לדעת על צמיגים
התפקיד של הצמיג
- חולית הקישור שמצמידה את הרכב לכביש.
- לבודד ולרסן את תנודות המכונית.
- להקטין את סכנת ההתהפכות.
השפעות מבנה הצמיג על התנהגות הרכב
קשיחות הצד של הצמיג היא בעלת חשיבות עליונה, והיא תלויה במבנה, במידות, ובלחץ האוויר של הצמיג. ככל שקשיחות הצד של הצמיגים יותר טובה, כך היציבות של הרכב יותר טובה.
חלקי הצמיג
הגוף:
הגוף של הצמיג מאפשר את האחסון של האוויר הדחוס. הגוף בנוי ממספר רבדים ושכבות של חוטים, ומספר השכבות קובע את יכולת נשיאת המשא, גמישות הפעולה, ולחץ האוויר הנדרש.
הסוליה :
הסוליה מיוצרת מתערובת של גומי והיא אמורה להיות בעלת התנגדות גבוהה לשחיקה. המבנה של הצמיג מאפשר לרכב להיצמד לכביש, והוא מונע החלקה צדית. רמת החספוס של הצמיג מאפשרת את העברת כוחות ההינע וההיגוי בצורה יותר מעולה, ובאופן כללי המבנה של הסוליה משפיע על מרחק הבלימה. החריצים בסוליה מיועדים לשפר את המגע עם הדרך, ובנוסף לזה לנקז נוזלים שנמצאים על הכביש. למרות שהדפנות של הצמיג חייבות להיות גמישות, הם חייבות להיות קשיחות מספיק כדי לעמוד בפני שחיקה. השחיקה של הצמיג נגרמת כתוצאה מהחיכוך המתמיד עם הכביש, ובנוסף לזה מפגיעה במדרכות ופגעי דרך שונים.
העקב:
העקב מהווה את נקודת החיבור בין גוף הצמיג לאופן, והקצוות הפנימיים של הצמיג "יושבים" על האופן (ג'אנט).
העקב מאוד קשוח והוא בנוי בדרך כלל מחוטי פלדה מלופפים. התכונות של העקב נקבעות בעיקר על פי היעוד שלו, הסוג של הצמיג והגודל.
דרישות חובה מצמיגים ברכב
היצרן של הרכב מתאים את הצמיגים ליעוד של הרכב, ובדרך כלל הצמיגים יהיו בעלי אותו מבנה, מידה וכושר העמסה.
עובי הפרופיל ועומק החריצים שבצמיג, לא יהיה פחות מ-2 מילימטר.
אסור להרכיב על סרן אחד צמיגים שונים במידה, כושר העמסה ומבנה .
לחץ אוויר תקין:
כאשר מקפידים על לחץ אוויר תקין כפי שהוא נקבע על ידי היצרן, זה מונע עיוותים בצמיג, מקטין את ההתנגדות לגלגול, ומונע התחממות יתרה. כאשר לחץ האוויר הוא מתחת לרמה הנדרשת זה גורם לעיוותים בצמיג שעלולים בסופו של דבר לפיצוץ של הצמיג. ירידה של 0.3 בר בלחץ האוויר בצמיג עלולה לגרום להתחממות של 100 מעלות צלסיוס ויותר.
מומלץ לבדוק את הצמיגים אחת ל-שלושה חודשים בפנצ'רייה או מוסך מורשיה מטעם משרד התחבורה
המאמר נכתב על ידי קצין בטיחות בכיר בתעבורה
הבטיחות שלכם היא המוניטין שלנו!
לקבלת פרטים ויעוץ אנא צרו קשר עם שירות הלקוחות בטלפון 1-700-508-808, או מלאו את הפרטים שלכם באתר ונחזור אליכם בהקדם. תוכלו לקבל פרטים גם באימייל.
Categorised in: מאמרים
This post was written by
Comments are closed here.